‘Saya masih sayang Mawi’

Nor Diana Md. Naim
Oleh SUNARTI KIBAT

JOHOR BHARU 2 Julai – ‘‘Saya masih mempunyai hati dan perasaan sayang terhadap Mawi.” Itulah luahan hati Nor Diana Md. Naim sebaik tiba di Lapangan Terbang Sultan Ismail, Senai di sini hari ini.

Beliau yang membahasakan dirinya sebagai Ina sampai dari Kuala Lumpur kira-kira pukul 3.30 petang dan dalam perjalanan pulang ke rumahnya di Felcra Sungai Ara, Kota Tinggi.

Ketika ditemui pemberita beliau enggan mengulas lanjut mengenai putus tunang antara beliau dengan penyanyi popular Asmawi Ani, 25, atau Mawi kelmarin.

Ini kerana Ina menghormati bekas tunangnya itu dan keluarganya kerana baru sahaja kehilangan bapa, Allahyarham Ani Ahmad.

Katanya, tidak sesuai untuknya mengulas lanjut mengenai putus tunang.

‘‘Ina di sebelah pihak perempuan. Lagipun Mawi dan keluarga masih bersedih. Benda ini biarlah reda dulu dan setakat ini Ina nak balik rumah dulu sebab tak ada kata putus lagi. Kena ikut adatlah,” katanya.

Ina yang ditemani ibu saudaranya berada di Kuala Lumpur sejak kelmarin kerana sepatutnya bertemu dengan Mawi di sebuah hotel terkemuka di Petaling Jaya, Selangor.

Bagaimanapun, pertemuan itu tidak berlaku apabila Mawi tidak muncul dan sebaliknya hanya menerima panggilan telefon menyatakan pertunangan mereka terpaksa diputuskan.

Ina yang mula menjadi buruan media sebaik sahaja kisah pertunangannya berjaya dicium oleh media ketika Mawi masih berada di Akademik Fantasia 3 mengakui dia tidak mempunyai sebarang masalah dengan bekas tunangnya itu dan mungkin terdapat salah faham sahaja.

Ketika ditanya sama ada beliau masih mempunyai niat untuk berbaik semula dengan Mawi, Ina enggan mengulas dan tetap menyatakan biarlah pihak Mawi menentukannya.

Sebaliknya beliau mahu semua pihak menghormati keadaan Mawi dan keluarganya yang masih dalam keadaan sedih dan bersedia bersemuka dengan media untuk menjelaskan perkara sebenarnya apabila keadaan sudah mengizinkan.

Bagaimanapun, Ina mengakui dia sudah bersedia dengan sebarang kemungkinan dan menganggap itu sebagai dugaan daripada Allah s.w.t kepadanya dan reda menerimanya.

Ketika ditanya mengapa beliau masih belum menanggalkan cincin pertunangan diberikan oleh Mawi, Ina hanya tersenyum simpul dan enggan mengulas lanjut.

Malah katanya, apa yang berlaku mungkin disebabkan Mawi berasa tertekan dengan keadaan keluarga terutama kesihatan ayahnya.

‘‘Orang tak tahu kisah Ina dan Ina tidak mampu memendamkannya sendiri. Apapun yang akan berlaku biarlah ia dengan cara baik,” ujarnya.

Ina yang tidak berkesempatan menziarah jenazah ayah Mawi, yang meninggal pukul 9.50 malam tadi di Institut Jantung Negara (IJN) akibat komplikasi sakit jantung, berhasrat mengunjungi keluarga Mawi di Felda Taib Andak dalam waktu terdekat. [Utusan]

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: